Żródło: media2.pl
Zastrzeganie kart jest możliwe w kraju i za granicą. System (działa w języku polskim i angielskim) stanowi zautomatyzowaną infolinię, która jest w stanie rozpoznać mowę. Po połączeniu zastaniemy krótkie intro, a następnie zostaniemy poproszeni o podanie nazwy banku. Dalej "system" wypowie nazwę, którą rozpoznał (ciągle kwestia rozpoznawalności jest nieidealna) i poprosi nas o zatwierdzenia "Tak" lub "Nie". Po pozytywnej weryfikacji, zostaniemy przekierowani do interesującego nas banku.
Obecnie do systemu należą następujące banki: BGŻ, BPH, Millennium, BZ WBK, BNP Paribas, Citi Handlowy, Credit Agricole, Deutsche Bank, DNB, Grupa BPS, Ikano, ING, Inteligo, Nordea, PKO BP, Raiffeisen Polbank i Santader. Z biegiem czasu do systemu będą dołączać pozostałe banki, w tym SKOK-i.
Inne "ciekawostki" o systemie:
- System (w założeniu) ma rozpoznawać nazwy banków wypowiadane w różnej formie, a nawet douczać się nowych form na bieżąco.
- W systemie karty możemy zastrzegać tylko pojedynczo.
- Infolinia jest bezpłatna, jednak zapłacimy za połączenie wg cennika naszego operatora.
- Operatorem systemu jest Związek Banków Polskich, który zapowiada, że za rok pod tym numerem będzie można też zastrzec zaginione dokumenty.